پشتیبانی تلفنی: 09385026525 | 02188933341

سرسختی

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰

اساس پایداری را، قدرت اراده می‌دانند: قدرت علاقه و اراده، زمانی که با هم ترکیب شوند به جفت بسیار مقاومی تبدیل می‌شوند. مردمی که فرصت‌های بزرگ را انباشته می‌کنند. در کل به عنوان افراد خونسرد و گاهی ظالم شناخته می‌شوند. این شناخت اغلب اشتباه است. اکثر مردم آماده‌اند تا با مشاهده اولین نشانه‌های مخالفت یا درک اشتباه، مقاصد و اهدافشان را دور بیندازند. تعداد اندکی از آنها علیرغم وجود مخالفت‌ها تا زمان دسترسی به اهدافشان مقاومت می‌کنند. این تعداد اندک «فوردها»، «کارنگی‌ها»، «راکفلرها» و ادیسون‌ها هستند. خودتان را با گروه «فکر بزرگ (عقل کل)» احاطه کنید، و پایداری را از طریق تلاش‌های مشترک اعضای این گروه بسط دهید. برای کسب نتیجه باید تمام این قوانین را تا زمانی به کار بگیرید که کابردشان به یک عادت برای شما تبدیل شود. گاهی هدایت پنهانی ظاهر می‌شود که وظیفه‌اش آزمایش افراد با انواع تجربیات دلسرد کننده است.

(بیندیشید تا ثروتمند شوید، ص۱۵۴)

رابطه‎ خوبی با عزم دارند: توانایی تمرکز و دنبال کردن یک هدف در مدت زمان طولانی یکی از جنبه‎ های مثبت عزم است. این بخش از روان‎شناسی مثبت‌نگر، به فرایند پشتکار به عنوان یک شاخص مثبت برای اهداف بلند‌مدت علاقه‌مند است. «داکورث» در پژوهشی نشان داد که عزم (سرسختی) و دو مولفه‎ ی آن یعنی (مداومت در تلاش، و ثبات در علایق)، موجب شادی و ثروتمندی و موفقیت افراد می‎شود.

(رجوع شود به کتاب سرسختی، قدرت اراده و پشتکار، آنجلا داکورث، ترجمه سیده ثمانه سیدی؛ نقل از اخلاق کسب و کار)

عقیده‌ای راسخ دارند: طفره رفتن(تعلل) در مقابل تصمیم، دشمنی است که هر کسی باید تا حدی بر آن غلبه نماید. کسانی که در تولید ثروت ناتوانند، بدون استثناء عادت دارند خیلی آهسته تصمیم بگیرند و در صورت تمایل به تغییر، این کار را سریع انجام می‌دهند. بسیاری از مردم در جمع‌آوری پول کافی برای برآوردن تطبیق خوبئ‌هائ تجارت بازاریابئ شبکه‌ائ با دیگر تجارت‌ها105 نیازهایشان موفق نیستند و به راحتی تحت تأثیر اراده دیگران قرار می‌گیرند. آنها به روزنامه‌نگاران و همسایگان و ... شایعه ساز اجازه می‌دهند به جای آنها تصمیم بگیرند. عقاید ارزان‌ترین کالای روی زمین محسوب می‌شود. هر کسی دارای مجموعه‌ای از عقاید است که مطابق میل کسانی است که آنها را می‌پذیرند؛ اگر شما در کار مورد نظرتان، به خصوص در تبدیل علاقه‌تان به پول موفق نیستید، دلیلش آنست که عقاید دیگران را پذیرفته‌اید. افرادی را برای مشورت انتخاب کنید که کاملا هماهنگ با عقیده شمایند. افراد بزرگ دارای؛ ۱- هدفی تعریف شده همراه با اشتیاق شدید و وافر برای تحقق آن دارند. ۲- برنامه‌ای تعریف شده همراه با اقدامات مستمر دارند. ۳- ذهنی بسته بر روی تمامی عناصرمنفی و مأیوس کننده (شامل اظهارات منفی خویشان، دوستان و آشنایان) دارند. ۴- همیاری دوستانه با فرد یا افرادی که مشوّق شما در پیگیری و تحقق اهداف و برنامه‌ها دارند.

(بیندیشید تا ثروتمند شوید، ص۱۴۱)

 

برگرفته از کتاب تجارت بزرگ اثر محمود محمدی ارمندی

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.